Home » D:News » Urmatoarea tinta: Europa

Urmatoarea tinta: Europa

Publicat: 20.02.2009
Dupa indelungi discutii privind obiectivul urmatoarei misiuni comune NASA – ESA, cele doua agentii spatiale, cea americana si cea europeana, au decis sa-si indrepte eforturile spre studierea satelitilor lui Jupiter, in special a celui numit Europa.

Agentia spatiala americana (NASA) si Agentia Spatiala Europeana (ESA) au hotarat ca, pentru moment, studiul satelitului Europa este mai usor de abordat din punct de vedere tehnic. Celalalt candidat a fost Titan, unul dintre satelitii lui Saturn, dar agentiile au decis ca, pentru a intreprinde o misiune avand ca obiectiv Titan, e nevoie de mai multe studii decat exista in prezent.

Misiunea va incepe in 2020; vor fi lansate doua sonde orbitale, care ar urma sa ajunga in sistemul jupiterian in 2026. Cea lansata de NASA va studia scutul de gheata de pe Europa, cautand indicii asupra existentei unui ocean care ar putea adaposti forme de viata. Sonda ESA va cerceta si satelitul jupiterian Ganymede, despre care se stie ca are un camp magnetic cu caracteristici unice.

Sursa: News at Nature