Home » D:News » Cu un pas mai aproape de citirea gandurilor

Cu un pas mai aproape de citirea gandurilor

Publicat: 13.03.2009
Citirea gandurilor este mai aproape de realitate, odata cu reusita oamenilor de stiinta britanici de a folosi un scaner cerebral pentru descifrarea amintirilor din creierele a patru voluntari.

Cercetatorii sustin ca performanta lor reprezinta posibilitatea de a discerne intre adevarul sau minciunea spuse de cineva, pe baza observarii tiparelor cerebrale ale persoanei respective. Totusi, tehnologia necesara se crede ca va fi disponibila abia peste zece ani. Oamenii de stiinta britanici au putut spune cu exactitate unde se afla un individ care “statea” in interiorul unei incaperi virtuale, numai din amintiri ale activitatii creierului acestuia.Folosind tastatura unui computer, patru voluntari au navigat interioarele a patru camere virtuale, alegand sa “stea” in cate una din ele.

Capetele lor au fost pozitionate intr-un scaner de rezonanta magnetica, permitand monitorizarea activitatii lor cerebrale. Concentrandu-se pe hippocampus, zona cerebrala vitala in navigatie, amintiri si planificare, cercetatorii au masurat fluxul sanguin relationat cu activitatea neuronala. Un sofisticat program de calculator a fost apoi folosit pentru a descifra activitatea creierelor subiectilor si a afla locatiile vizitate de acestia in realitatea virtuala. Au fost astfel identificate tipare care au reflectat amintirile participantilor referitoare la locurile unde au fost. Cu alte cuvinte, cercetatorii au putut “citi” amintirile de spatialitate ale voluntarilor. Cu astfel de cercetari, oamenii de stiinta sunt aproape de taramul citirii gandurilor.