Home » D:News » NASA a declansat “atacul” Discovery asupra Statiei Spatiale Internationale

NASA a declansat “atacul” Discovery asupra Statiei Spatiale Internationale

Publicat: 16.03.2009
Aeronava cosmica Discovery a fost lansata spre Statia Spatiala Internationala in aceasta dimineata, la ora 01:43 ora Romaniei, de la Centrul Spatial Kennedy din Florida, in misiunea STS-119.

Lansarea navetei Discovery a fost amanata in doua randuri pana in prezent, din pricina unor complicatii tehnice: intai, o eliberare suspecta de hidrogen din valvele de depresurizare, si apoi, o scurgere de hidrogen gazos in linia de ventilatie a vehiculului cosmic. Prioritatea numarul unu a echipajului aflat la bordul aeronavei Discovery este livrarea unui ultim panou solar catre SSI, care, alaturi de alimentarea deja existenta, va furniza pentru statia spatiala un total de energie de pana la 120 kilowati. Aceasta reprezinta de doua ori cantitatea de energie disponibila pana in prezent cercetarii stiintifice din laboratorul cosmic, necesara dublarii ulterioare a echipajului permanent de la bordul statiei spatiale, la sase “rezidenti orbitali”.

Echipajul aeronavei Discovery este format din sapte membri , intre care si astronautul nipon Koichi Wakata de la Agentia de Explorare Spatiala Japoneza, care va ramane la bordul SSI. Cosmonautul japonez ii va lua locul inginerului Sandra Magnus, aflata pe SSI inca din noiembrie 2008. Misiunea la avanpostul orbital va dura 14 zile si va implica patru iesiri in spatiu, necesare montarii noului panou solar.

Sursa: The Register