Home » D:News » Viermii uriasi, o realitate preistorica?

Viermii uriasi, o realitate preistorica?

Publicat: 16.03.2009
Oamenii de stiinta ai Geoparcului Britanic Riviera au descoperit recent dovada existentei unei specii uriase de viermi de nisip preistorici in solul statiunii turistice Torbay, aflata pe coasta sud-vestica a Marii Britanii.

Cercetatorii cred ca specia de viermi ale caror culoare subterane au fost descoperite in vecinatatea unei zone cu trecut desertic, a trait in urma cu 260 milioane de ani pe teritoriul de astazi al Angliei. Sau, mai exact, in dedesubturile sale. Se crede ca acesti viermi, care au stapanit subsolul inainte ca dinozaurii sa impanzeasca Pamantul, erau lungi de pana la un metru si lati de pana la 15 centimetri. Geologul Kevin Page sustine ca identificarea culoarelor subterane reprezinta o descoperire fara precedent in stiinta si inseamna “viata, dar nu asa cum o stim noi”. “Este fascinant si unic. Urmele au fost facute la sfarsitul Paleozoicului (perioada cuprinsa intre acum 542 pana acum 251 milioane de ani), inainte ca dinozaurii sa apara. Am gasit gaurile, dar nu si animalele care le-au sapat. Credem insa ca ar fi aratat precum viermii din seria de filme stiintifico-fantastice Dune. Stiam despre existenta unor miriapozi uriasi in acele vremuri, dar noua descoperire este ceva cu totul diferit. Aceste specii sunt necunoscute inca stiintei si reprezinta o cu totul noua categorie”, a mai adaugat cercetatorul.