Home » D:News » O reptila rara a venit pe lume in Noua Zeelanda

O reptila rara a venit pe lume in Noua Zeelanda

Publicat: 20.03.2009
Pentru prima data dupa 200 de ani, un pui de tuatara a vazut lumina zilei pe una dintre insulele principale ale Noii Zeelande, in Rezervatia Karori. Tuatara disparuse de pe insulele principale, singurele populatii ramase gasindu-se pe cateva insulite din largul coastelor Noii Zeelande.

Tuatara, nume sub care sunt desemnate, de fapt, doua specii (Sphenodon punctatus si Sphenodon guntheri – ultima descrisa abia acum 10 ani), sunt reptile stravechi, desemnate adesea drept “fosile vii”, datorita faptului ca sunt singurele supravietuitoare ale unui ordin de reptile care s-a dezvoltat in urma cu peste 200 de milioane de ani, contemporan cu dinozaurii. Ca si alte specii din fauna neozeelandeza, tuatara a avut de suferit datorita distrugerii habitatelor si introducerii unor specii straine de animale si mai ales a sobolanilor polinezieni (Rattus exulans) si a disparut in urma cu peste 200 de ani de pe cele doua insule principale. In 2005, cateva exemplare au fost introduse in Rezervatia Karori de pe insula nordica, in apropierea capitalei Wellington, iar descoperirea puiului de tuatara, in varsta de aproximativ o luna, i-a facut fericiti pe biologii rezervatiei, demonstrand ca incercarea de reintroducere a avut succes: reptilele s-au reprodus si exista speranta formarii unei populatii stabile pe insula de nord.