Home » D:News » Cele mai bune zone rezidentiale de pe Marte

Cele mai bune zone rezidentiale de pe Marte

Publicat: 02.04.2009
Din datele remise recent de NASA’s Phoenix Mars Lander, reiese ca au fost descoperite pe Planeta Rosie, cateva zone propice vietii bacteriilor. Cercetarile derulate in continuare de savantii americani au drept obiect clasificarea zonelor celor mai propice construirii unor viitoare avanposturi umane.

Bazandu-se pe descoperirile controversate ale unor depozite de apa in stare lichida, cercetatorii avanseaza ideea construirii unor avanposturi umane permanente in apropierea acestor zone care contin apa, element cheie pentru orice forma de viata. Carol Stoker, cercetator in cadrul NASA’s Ames Researche Center, este de parere ca pe baza informatiilor transmise de Phoenix Mars Lander, cele mai bune zone pentru locatii umane se gasesc in Campiile Nordice, undeva in apropierea locului unde a amartizat sonda spatiala trimisa de cercetatorii americani. Ca o concluzie generala, dr. Stoker declara ca zonele investigate contin inclusiv cantitati mari de gheata, care ar putea servi pentru o viitoare activitate biologica moderna, din cadrul primelor baze permanente de pe Marte.

Sursa : FoxNews