Home » D:News » Hubble a surprins o spectaculoasa coliziune galactica

Hubble a surprins o spectaculoasa coliziune galactica

Publicat: 23.04.2009
Dupa 19 ani de activitate, Telescopul Spatial Hubble continua sa furnizeze imagini fantastice ale unor scene spatiale spectaculoase, asa cum este cea mai recenta, a coliziunii dintre doua galaxii.

Grupul de galaxii in chestiune, cunoscut ca Arp 194, se afla la o distanta de 600 milioane de ani lumina de Terra, in constelatia Cefeu. In imaginea prezentata de Hubble sunt prinse trei galaxii: doua se intrepatrund in partea stanga a imaginii, iar cea de-a treia, aflata in partea dreapta, se afla de fapt pe fundalul actiunii.

Dara luminoasa ce pare sa lege galaxiile are o lungime mai mare de 100.000 ani lumina si este alcatuita din gaz, praf si nori stelari de culoare albastra. “Bratul” a fost intins pe masura ce galaxiile s-au apropiat una de cealalta si fortele lor gravitationale au inceput sa interactioneze.

De la lansarea sa in 1990, Telescopul Hubble a facut mai mult de 880.000 de observari si a capturat peste 570.000 imagini a peste 29.000 de obiecte celeste diferite. Ultima misiune de intretinere a telescopului va avea loc in luna mai, dupa mai multe amanari.

Sursa & foto : Wired Science