Home » D:News » Marea Carte – virtuala – a Vietii

Marea Carte – virtuala – a Vietii

Publicat: 02.06.2009
Cercetatorii americani si britanici au initiat crearea unei carti virtuale care sa cuprinda informatii despre biosfera

Acesta lucrare de referinta va contine harti ale florei si faunei si va urmari schimbarile la nivelul biodiversitatii. De fapt, este vorba despre o imensa baza de date, ce va cuprinde informatii despre speciile locale, informatii ce vor fi furnizate, in mare parte, de catre public.

La acestea se vor adauga informatii privind morfologia si genetica speciilor, modele matematice, rezultate ale unor experimente – foarte multe categorii de informatii, menite sa ofere un tablou cat mai cuprinzator al cunoasterii vietii pe Pamant la ora actuala. Sistemul va contine, de asemenea, date meteorologice precum temperaturile si cantitatea de precipitatii in diverse regiuni ale lumii, pentru a urmari modificarile determinate de schimbarile climatice.

Sunt deja in constructie elemente de baza ale uriasei baze de date, cum ar fi sistemele automate de identificare a speciilor. “Cartea” va fi permanent actualizata, oferind o imagine la zi a biodiversitatii globale. Ea va servi si ca un ghid, destinat identificarii unor specii de plante si animale de catre orice pasionat de natura.

Proiectul va fi condus de Institutul Smithsonian din Washington, SUA, si Muzeul de Istorie Naturala din Londra, Marea Britanie.