Home » D:News » “Taraisul” sarpelui”? Un fel de ciclism

“Taraisul” sarpelui”? Un fel de ciclism

Publicat: 10.06.2009
Cum se deplaseaza un sarpe? Pana acum s-a crezut dintotdeauna ca aceste reptile avanseaza impingandu-se cu forta, lateral, contra solului sau a unui trunchi. In realitate, mersul lor seamana mai mult cu cel al unei biciclete.

Potrivit unui studiu al cercetatorilor de la Courant Institute of Mathematical Sciences della New York University si Georgia Institute of Technology din Atlanta, “taraisul” sarpelui are mai multe in comun cu mersul animalelor cu patru labe decat se credea. "Am descoperit ca solzii ventrali ai sarpelui sunt astfel orientati incat sa exercite o rezistenta la alunecarea animalului catre coada sau partile laterale”, a explicat David Hu, unul dintre cercetatori. Acesti solzi ii dau sarpelui o directie de deplasare preferentiala, care face miscarea destul de asemanatoare cu cea a unei biciclete sau patine.
In cadrul studiului a reiesit in mod deosebit importanta distribuirii greutatii in miscarea ondulatorie laterala care, extrem de dificil de observat, a fost pana acum considerata in mod eronat a fi una uniforma.