Home » D:News » Trecutul acvatic al lui Marte a devenit incontestabil

Trecutul acvatic al lui Marte a devenit incontestabil

Publicat: 22.06.2009
Este concluzia trasa in urma analizarii unor fotografii captate de dispozitivul Mars Reconnaissance Orbiter al NASA, care dezvaluie un canion lung de 50 kilometri, pe fundul caruia cercetatorii sunt de parere ca apa a circulat odinioara.

Denumit Shalbatana dupa valea mult mai mare in care este localizat, oamenii de stiinta compara ca marime anticul lac care s-ar fi aflat candva aici cu lacul Champlain, masa de apa aflata la granita dintre SUA si CANADA si cred ca ar putea reprezenta dovada capitala a unei vieti apuse.

“Aceasta este prima dovada neambigua a unor linii de tarm pe suprafata Planetei Rosii. Identificarea malurilor si dovezile geologice care le acompaniaza ne permit sa calculam dimensiunea si volumul lacului, care pare sa se fi format cu 3,4 miliarde de ani in urma”, sustine liderul de cercetare Gaetano Di Achille de la Universitatea din Colorado.

Echipa acestuia a construit conceptul antic din imagini captate cu ajutorul unei camere speciale de mare rezolutie, cunoscuta ca High Resolution Imaging Science Experiment sau HiRISE, montata la bordul satelitului Mars Reconnaissance Orbiter. O analiza a acestor imagini indica faptul ca apa a sapat un canion lung de 50 kilometri care a format o mare delta, in care, conform cercetatorilor, a depozitat diverse sedimente.

“Pe Pamant, deltele si lacurile sunt medii excelente de colectare si prezervare a semnelor vietii trecute. Daca viata a existat vreodata pe Marte, delta recent descoperita ar putea fi cheia descoperirii trecutului biologic al lui Marte”, a mai adaugat Di Achille.

Sursa: DailyMail