Home » D:News » Si maimutele mint

Si maimutele mint

Publicat: 23.06.2009
Un studiu a scos la iveala faptul ca maimutele se pricep de minune sa-si insele “suratele”, iar dintre specii, macacul este cel mai abil.

Ca maimutele sunt cam ranchiunoase era un fapt cunoscut, dar nu si ca sunt capabile sa minta  Primul studiu menit a verifica capacitatea acestora de a insela a confirmat atat complexitatea acestor animale, cat si faptul ca fiintele umane nu sunt unicele care poseda aceasta “abilitate”. Capacitatea maimutelor de a insela in mod “premeditat” a fost studiata de cercetatorii Federica Amici si Filippo Aureli de la Liverpool John Moores University, care au examinat zece exemplare din trei specii diferite, supunandu-le pe toate aceluiasi tip de experiment.  In urma testelor, cea mai mincinoasa specie s-a dovedit a fi macacul, care nu intamplator poseda o solida organizare sociala. Masculii dominanti sunt mult mai putin toleranti cu cei mai slabi decat ei si pretind ca hrana cea mai buna sa ajunga intotdeauna in mainile lor. Aceasta intransigenta, potrivit oamenilor de stiinta, a reprezentat si stimulul care a determinat animalele sa minta, justificand un comportament mincinos in fata unui beneficiu altminteri inaccesibil. “Pentru ele scopul era strangerea informatiilor in vederea obtinerii unui avantaj personal. Este vorba despre un comportament usor de inteles, dar pentru noi nou”, a comentat Aureli. In concluzie, potrivit oamenilor de stiinta,  capacitatea de a minti este intotdeauna determinata de caracteristicile organizarii grupului: ca este vorba despre o comunitate ierarhizata sau de una gata sa se destrame, contextul social in care traieste animalul este adevaratul stimul al nevoii de a minti.

Sursa: La Repubblica