Home » D:News » Oamenii-lilieci

Oamenii-lilieci

Publicat: 08.07.2009
Cercetatorii spanioli au descoperit ca si fiintele umane isi pot dezvolta vederea pe intuneric, folosindu-se de asa-numitul “radar” al liliecilor.

Omul poate vedea in intuneric la fel ca un liliac. O sustine un grup de cercetatori spanioli de la o universitate madrilena, convinsi ca, la fel ca unele mamiferele, delfinii si balenele, si omul este capabil sa se deplaseze in spatiu servindu-se doar de auz; profitand adica de capacitatea de ecolocalizare, un fel de radar biologic in toata puterea cuvantului.
E nevoie totusi de putin antrenament, spun cercetatorii, dar dupa o luna de teste, invatand sa asculte intoarcerea ecoului produs de impactul undelor sonore cu obiecte si obstacole, un om poate invata mersul in bezna deplina.
In plus, pentru a-ti dezvolta aceasta capacitate nu sunt necesare conditii fizice deosebite, dupa cum au constatat oamenii de stiinta in urma experimentelor pe studentii inscrisi voluntar in studiu. “Cu doua ore pe zi de antrenament, in decursul a circa doua saptamani, un om poate distinge un obiect aflat in fata lui, si dupa alte doua, trotuarele si copacii”, a explicat Juan Antonio Martinez, precizand ca desi nu putem emite sunete pe frecventa liliecilor sau a delfinilor, aceasta deprindere ne-ar fi foarte utila pentru a supravietui in situatii de vizibilitate redusa.
Sursa: La Repubblica