Home » D:News » Insulele californiene detin dovada impactului cosmic din era Clovis

Insulele californiene detin dovada impactului cosmic din era Clovis

Publicat: 21.07.2009
O echipa formata din 17 membri ai Universitatii din Oregon, SUA, a descoperit ceea ce ar putea fi “arma fumeganda” a mult dezbatutei propuneri conform careia un impact cosmic petrecut acum aproximativ 12.900 ani a afectat America de Nord, conducand la extinctia multor specii.

Arheologii experti ai Universitatii din Oregon au descoperit prezenta unor diamante hexagonale sintetizate in urma socurilor in sedimente vechi de 12.900 de ani din Insulele Canalului Nordic, aflate la sud de coasta californiana..

Aceste mici formatiuni de diamant au fost adanc ingropate sub patru metri de sedimente. Dateaza de la sfarsitul erei Clovis – o cultura paleoindiana considerata multa vreme prima grupare umana ce a populat teritoriul nord-american. Diamantele minuscule au fost extrase din Canionul Arlington de pe insula Santa Rosa care era candva unita cu celelalte trei insule din Canalul Nordic intr-o masa tectonica denumita Santarosae.

Diamantele au fost gasite in vecinatatea calaminei (funingine, reziduu de carbune), care se formeaza in focurile extrem de fierbinti. Asemenea combinatie de funingine si diamante este rara in registrele geologice. A mai fost descoperita in sedimente datand din perioada impactului masiv cu un asteroid acum 65 milioane de ani, intr-un strat cunoscut la scara larga drept Granita K-T.

“Tipul de diamant descoperit este un mineral sintetizat prin soc definit de structura sa cristalina hexagonala. Se formeaza la temperaturi si presiuni foarte inalte, asociate cu cele ale unui impact cosmic. Aceste diamante au fost gasite pana in prezent numai in fragmente de meteoriti si in cratere ale impacturilor de pe Pamant si par cei mai convingatori indicatori ai unei astfel de coliziuni in perioada Clovis”, declara Douglas J. Kennett, liderul echipei de cercetare.

Sursa: Sciarticleblog