Home » D:News » Primii britanici erau canibali?

Primii britanici erau canibali?

Publicat: 10.08.2009
Descoperirea unor fosile umane vechi de circa 9.000 de ani, care prezinta urme de dinti si prelucrare mecanica, acrediteaza ideea ca primii locuitori ai insulelor britanice recurgeau deseori la acte de canibalism atunci cand hrana era rara, sustin cercetatorii din cadrul prestigioasei Universitati Oxford.

“Exista urme de taiere si spargere intentionata de-a lungul oaselor, in scopul extragerii maduvei. Taieturile facute cu precizie in acelasi loc au avut ca scop retezarea muschiului de pe os, cand cadavrul era proaspat. Pozitia fracturii, in imediata apropiere a cotului, pentru ca osul sa poata fi crapat mai usor exclude din start posibilitatea ca faptasul sa fi fost vreun animal carnivor. Toate indiciile arata ca oamenii acelor vremuri practicau canibalismul” declara Dr. Rick Shulting din cadrul Catedrei de Antropologie din Universitatea Oxford.

Humerusul fosil uman a fost descopert in anul 1866 in pestera Kent de catre geologul si arheologul William Pengley, si este depozitat in prezent in cadrul colectiilor Muzeului Torquay. Fosila a zacut in anonimat pana in momentul in care muzeograful Barry Chandler a observat ciudatele taieturi paralele efectuate cu precizie de-a lugul osului. Convins fiind ca a observat ceva neobisnuit, muzeograful l-a contactat pe Dr. Shulting. Acesta a afirmat ca ipoteza canibalismului ramane cea mai plauzibila cu toate ca urmele de pe oase puteau sa apara si datorita unui ritual inca neidentificat.