Prima pagină D:News

Autismul si schizofrenia sunt inrudite genetic

Redactia Descopera.ro | 10.27.2009 | ● Vizualizări: 868
Autismul si schizofrenia sunt inrudite genetic     autism, schizofrenie, mutatie genetica + zoom
Galerie foto (1)

Cele doua patologii au reiesit a fi extremele aceluiasi proces neurobiologic, unul influentat de numarul de perechi de gene aflate pe cromozomul 16.

O mutatie la nivelul cromozomului 16, deja corelata cu autismul, este responsabila si de o puternica crestere a riscului de a dezvolta o schizofrenie: descoperirea a fost facuta de cercetatorii de la Cold Spring Harbor Laboratory (CSHL), condusi de Jonathan Sebat.

Potrivit articolului publicat recent in revista "Nature Genetics", mutatia in chestiune priveste una dintre acele regiuni din genom in care numarul de perechi de gene prezente difera de la persoana la persoana. In acest caz, regiunea interesata este cea cu "indicativul" 16p11.2.

Mutatia identificata - reprezentata de prezenta unei perechi in plus de gene in aceasta regiune - constituie un factor de risc notabil: "La nivelul populatiei generale, aceasta duplicare este destul de rara, si survine la o persoana din 5000, dar pentru cei care sunt purtatori ai unei perechi de gene extra, riscul de a se imbolnavi de schizofrenie creste de 8 ori", a comentat Sebat.