Prima pagină D:News

Omida cu 8 zambete

Redactia Descopera.ro | 02.23.2010 | ● Vizualizări: 340
Omida cu 8 zambete     no tags + zoom
Galerie foto (2)

Omida fluturelui de tutun a intrat recent in atentia cercetatorilor, dupa ce mai multi entomologi au postat o serie de fotografii care prezinta ciudata larva care la prima vedere pare a fi “echipata” cu 8 ochi si tot atatea zambete!

Larva are o serie de desene ciudate de-a lungul intregului sau corp segmentat. Privita direct, pare a avea ochi si guri zambitoare atasate pe fiecare segment de corp. Nu este decat o iluzie optica, un truc perfect al Naturii. Ochii si zambetele false nu sunt altceva decat desene epiteliale.

Omida are o singura fata, a carei fizionomie pare cumva anosta comparativ cu prada de zambete expusa pe ambele laturi ale corpului. Omida fluturelui tutunului traieste pe continentul sud-american, unde este coniderata un daunator periculos, deoarece devoreaza frunzele si lujerii a numeroase specii de plante valoroase pentru om, printre care si tutunul, dupa cum ii este si numele.

Deseori, omida fluturelui tutunului serveste drept gazda pentru larvele unei specii de viespi bracoide; micile bucati albe cu care este garnisita sunt, de fapt, coconii in care nimfele viespilor se transforma in adulti.

Sursa: DailyMail