Home » D:News » Fluturii ies mai devreme. De vina este incalzirea globala

Fluturii ies mai devreme. De vina este incalzirea globala

Publicat: 22.03.2010
Savantii declara ca au, in sfarsit, dovada pe baza careai pot demonstra faptul ca schimbarile climatice provocate de oameni au alterat ciclul de viata al animalelor.

Entomologii australieni din cadrul Universitatii din Melbourne afirma ca speciile de fluturi din Australia se trezesc la viata mai devreme din cauza cresterii temperaturilor provocate de emisiile de gaze, care au dat nastere celebrului efect de sera.

Rezultatul studiilor a fost publicat in prestigiosul Biology Letters, jurnal al Royal Society, si evidentiaza faptul ca fluturele brun comun s-a trezit la un nou ciclu de viata cu circa 1,6 zile mai devreme per decada, in ultimii 65 de ani. Conform profesorului David Karoly, conducatorul studiului, ciclul de viata al fluturilor a fost afectat de cresterea temperaturilor atat la nivel planetar, cat si local, ariditatea Australiei reprezentand un efect in plus, in cadrul intregului fenomen.

Pentru a determina gradul de legatura dintre cele doua fenomene, cercetatorii au masurat viteza de crestere a omizilor fluturior bruni in medii de viata cu temperaturi diferite.