Prima pagină D:News

Cea mai mare simulare din istorie: 6 barbati au plecat pe Marte!

Redactia Descopera.ro | 05.19.2010 | ● Vizualizări: 1233
Cea mai mare simulare din istorie: 6 barbati au plecat pe Marte!     marte, ESA, spatiu, cosmos, calatorie pe marte, zbor, naveta spatiala, oameni pe marte, planeta rosie, experiment, simulare + zoom

3 rusi, un italian, un francez si un chinez vor petrece 520 de zile total izolati de lumea exterioara, intr-o capsula care va simula conditiile unui zbor cu o naveta spatiala pana pe Marte. Echipa de cercetatori spera sa afle in ce mod afecteaza sanatatea fizica si psihica izolarea pe termen lung, intr-o naveta spatiala.

Experimentul, denumit Mars500, este unic in istorie. Cei 6 barbati se vor izola in capsula pe 3 iunie 2010 si vor iesi din ea de abia in noiembrie 2011. Martin Zell, seful acestui experiment organizat de agentia spatiala europeana, ESA, marturiseste ca, cel mai probabil, vor mai trece 20 sau 30 de ani pana cand primii astronauti vor pasi cu adevarat pe Marte; cu toate acestea pregatirile pentru o asemenea misiune incep inca de acum.

Cei 6 barbati vor sta izolati intr-un laborator din cadrul Institutului Biomedical din Moscova. Aici vor avea un spatiu personal de numai 3 metri patrati, iar modul lor de viata va fi aproximativ identic cu acela al astronautilor care traiesc pe Statia Spatila Internationala: vor avea apa si mancare vitaminizata specifica cosmonautilor si isi vor petrece zilele intretinand si reparand « naveta spatiala », facand cercetari si experimente stiintifice si antrenandu-se pentru mentinerea tonusului muscular. « Comunicatiile » cu Pamantul se vor face numai prin e-mail, conexiunea va fi deseori intrerupta, si va exista o intarziere de 40 de minute - exact ca in conditiile unui zbor adevarat spre Marte. Evident, pe tot parcursul experimentului, echipa va fi atent monitorizata de cercetatorii, medicii si psihologii ESA.

Dupa 250 de zile, cand se presupune ca vor ajunge pe Marte, astronautii vor fi impartiti in doua echipe - 3 vor face « cercetari » pe suprafata Planetei Rosii, iar trei vor « sta » pe orbita spatiala, vreme de o luna de zile, apoi se vor « intoarce » inapoi pe Terra.

Cei 6 astronauti nu-si ascund emotiile de dinaintea inceperii experimentului, cu toate ca sansele lor sa ajunga cu adevarat pe Marte sunt minime. Anul trecut, la acelasi institut, 4 rusi, un neamt si un francez au incheiat cu bine o misiune de 105 zile care, de asemenea, a simulat o calatorie pe Marte.

DESCOPERA LUMEA IN CARE TRAIESTI!