Home » D:News » Esti urat ? Lasa ca ai sperma de calitate !

Esti urat ? Lasa ca ai sperma de calitate !

Publicat: 03.06.2010
Un studiu de ultima ora efectuat asupra unor specii de pesti ornamentali tropicali din genul guppy, a scos la iveala un fapt cu totul si cu totul neasteptat. Si anume acela ca sperma masculilor cei mai putini atractivi, avea calitati net superioare celei oferite femelelor de masculii mult mai chipesi.

Cercetarile au descoperit ca pestii masculi care au investit mai mult in colorit cat mai strident pentru a atrage astfel femelele, au „pierdut” din calitatea si vitalitatea spermei.
Situatia consta de fapt in schimbul de caracteristici sexuale care duce la optimizarea sanselor de reproducere ale masculilor.

„Pestii guppy au fost alesi pentru studiu, deoarece in cadrul acestei specii, masculii se angajeaza in doua tipuri de comportament reproducator. Actul evident de curtare si asa-numita imperechere „pe furis”, un act non-consensual in care masculii se apropie in mare viteza de femela si o fecundeaza inainte ca acesta se apuce sa reactioneze in vreun fel.
Avem astfel de a face cu o demonstrare a teoriei competitivitatii spermei, in care femelele se imperecheaza cu mai multi masculi, iar calitatea celulelor seminale si viteza de inot sunt singurii factori care determina care mascul va fi tatal viitorilor pui”, afirma profesorul Jonathan Evans din cadrul Center for Evolutionary Biology de pe langa Universitatea Western Australia.

Sursa: BBCNews