Prima pagină D:News

Paharele pentru cafea pot fi transformate in etanol

Redactia Descopera.ro | 07.14.2010 | ● Vizualizări: 103
Paharele pentru cafea pot fi transformate in etanol     energie, ecologie, mediu, pahar, hartie, bacterie, cafea, etanol, combustibil + zoom

Paharele de hartie, de unica folosinta, pentru cafea, sunt o materie prima neasteptat de ieftina si abundenta pentru producerea etanolului folosit drept combustibil auto.

Etanolul este fabricat din materiale care contin celuloza; in mod curent, este obtinut din plante precum cerealele sau trestia de zahar, insa culturile destinate a fi transformate in etanol ocupa terenul in detrimentul plantelor cultivate pentru hrana, ceea ce duce la o crestere a pretului produselor alimentare.

Alte materiale cu continut de celuloza, ce pot fi folosite pentu a obtine etanol, sunt paiele sau aschiile de lemn, insa procesul consuma foarte multa energie.

Paharele de cafea, din hartie special tratata, sunt insa o sursa ieftina de celuloza., iar cercetatorii de la Universitatea din Manitoba, Canada, au inceput experimentele, reusind sa obtina, pana in prezent, 1,3 litri de etanol din cca. 100 de pahare.

Paharele sunt macinate si transformate intr-o pasta care, colectata intr-un bioreactor, este supusa actiunii bacteriilor specifice; din proces rezulta ertanol si hidrogen, precum si acid acetic si dioxid de carbon.
Bacteriile au si "preferinte"; anumite pahare de hartie, produse pentru anumite marci de cafea, sunt mai usor de degradat decat altele, diferentele tinand de tratamentul specific al hartiei, de catre diferiti fabricanti.

Sursa: CBC