Prima pagină D:News

Migrenele sunt cauzate de o mutatie genetica

Redactia Descopera.ro | 08.30.2010 | ● Vizualizări: 512
Migrenele sunt cauzate de o mutatie genetica     migrena, mutatie genetica, neurotransmitatori, cromozom + zoom

Mutatia identificata este implicata in reglarea nivelului de glutamat, sugerand ca acumularea acestuia in sinapse ar putea avea un rol crucial in declansarea durerilor de cap.

Primul factor de risc genetic asociat unei forme comune de durere de cap a fost descoperit in urma unui studiu care a analizat datele genetice ale peste 50.000 de persoane care sufera de dureri de cap, provenite din Finlanda, Germania si Tarile de Jos. "Este prima oara cand se reuseste studierea genoamelor a mai multe mii de persoane si se identifica indicii genetice pentru descifrarea unei forme comune de hemicranie", a explicat Aarno Palotie, seful International Headache Genetics Consortium din cadrul Wellcome Trust Sanger Institute, care a condus studiul.

Conform rezultatelor cercetarii, publicate in revista "Nature genetics", cercetatorii au demonstrat ca subiectii care poseda o anumita mutatie la nivelul cromozomului 8 intre doua gene - denumite PGCP si MTDH/AEG-1 - prezinta un risc semnificativ crescut de a dezvolta o forma comuna de hemicranie, explicat de biochimia neurotransmitatorilor cerebrali.