Prima pagină D:News

Cel mai bizar dinozaur - dinozaurul cu 15 coarne!

Redactia Descopera.ro | 09.23.2010 | ● Vizualizări: 675
El este dinozaurul cu 15 coarne!     no tags + zoom
Galerie foto (1)

O noua specie de dinozaur cu infatisare bizara a fost descoperita de catre paleontologii din cadrul Muzeului de Istorie Naturala din Utah, SUA.

Botezat Kosmoceratops richardsoni, imensul dinozaur erbivor a fost o ruda apropiata a mult mai celebrului Triceratops (rivalul clasic al lui T-rex), dar spre deosebire de acesta din urma, care avea doar trei coarne, Kosmoceratops era impodobit cu numai putin de 15!

Conform opiniei cercetatorilor care l-au studiat in detaliu, se pare ca cele 15 coarne ale dinozaurului serveau, mai degraba, drept "argumente contondente cu rol de intimidare" in luptele dintre masculi, decat mijloace eficiente de aparare in fata dinozaurilor carnivori.

Fosilele lui Kosmoceratops richardsoni au fost descoperite in tinutul desertic Grand Staircase-Escalade National Monument, situat in partea central-sudica a statului american Utah. Fosilele dateaza din perioada Cretacicului tarziu, adica de acum circa 65-100 de milioane ani. Pe atunci, Kosmoceratops traia in "continentul pierdut" Laramidia, o formatiune terestra aparuta cand apele oceanice au inundat partea centrala a Americii de Nord de astazi, despartind continentul in doua pentru o perioada de cateva milioane de ani.

Sursa: DailyMail