Prima pagină D:News

Cainii ne recunosc dupa fizionomie

Redactia Descopera.ro | 10.28.2010 | ● Vizualizări: 566
Cainii ne recunosc dupa fizionomie     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Si nu neaparat dupa miros sau voce, asa cum se credea pana acum. Cel putin aceasta este concluzia la care a ajuns un grup de cercetatori italieni, in opinia carora, cel mai bun prieten al omului isi recunoaste stapanul doar daca il priveste in ochi.

Cercetarile s-au axat in principal pe observarea si analizarea reactiilor cainilor in momentul in care patrupedele se concentreaza asupra trasaturilor faciale ale oamenilor cu care intra in contact vizual.

In paginile periodicului Animal Behaviour, echipa de cercetatori sustine ca toti cainii implicati in experimente, aveau dificultati in a recunoaste oamenii, daca acestia din urma aveau fetele acoperite.

Spre deosebire de cainii domesticiti, rudele lor salbatice se bazeaza strict pe limbajul corporal si pe gestica celorlalti membri ai haitei. Din acest motiv, cercetatorii din cadrul Universitatii din Padova sustin ca obiceiul cainilor de a ne recunoaste dupa fizionomie a aparut ca un rezultat al celor cateva milenii de convietuire comuna a cainilor cu oamenii.
Studiile diferentelor genetice intre caini si stramosii lor lupi si sacali sugereaza ca primii caini au fost domesticiti in urma cu aproximativ 35.000 - 40.000 ani.

Sursa: BBCNews