Prima pagină D:News

Incalzirea globala a favorizat evolutia dinozaurilor

Redactia Descopera.ro | 11.30.2010 | ● Vizualizări: 335
Incalzirea globala a favorizat evolutia dinozaurilor     paleontologie, dinozaur, reptila, padure, schimare climatica, incalzire globala + zoom

In urma cu 300 milioane de ani, un proces de schimbare climatica, marcat de cresteri ale temperaturilor, a distrus padurile ecuatoriale ale planetei si a dat un imbold evolutiei reptilelor.

Procesul a avut loc in Perioada Carbonifera, cand Europa si America de Nord se gaseau in regiunea ecuatoriala a Pamantului si erau acoperite de paduri umede.

Odata cu cresterea temperaturilor, climatul a devenit mai secetos si padurile au inceput sa se restranga; din ele au ramas doar "petice", separate de mari intinderi aride, astfel incat habitatul speciilor s-a fragmentat.

In fiecare padure, animalele au evoluat separat, rezultand o crestere a a diversitatii de specii, la nivel planetar.

Populatiile izolate de reptile au evoluat si ele in mod distinct unele de altele, dupa cum arata analiza fosilelor de reptile datand de dinainte si de dupa aceasta schimbare climatica.

Diversificandu-se si adaptandu-se la conditii de mediu noi, reptilele au putut ajunge, in cele din urma, la remarcabila dezvoltare pe care a cunoscut-o grupul in Era Mezozoica, culminand cu dominatia dinozaurilor in Jurasic si Cretacic.

Autorii studiului publicat in revista Geology - cercetatori de la Universitatea Londoneza Royal Holloway si Universitatea din Bristol, Marea Britanie - atrag atentia asupra urmarilor dramatice pe care le-ar putea avea o schimbare climatica asemanatoare, in vremurile actuale: disparitia uriasei paduri tropicale amazoniene ar putea duce la schimbari majore in biodiversitatea planetei, cu consecinte severe pentru specia umana.

Sursa: Telegraph Science