Prima pagină D:News

Pe vremea cand balenele aveau picioare…

Redactia Descopera.ro | 12.21.2010 | ● Vizualizări: 755
Pe vremea cand balenele aveau picioare…     paleontologie, balena, evolutie, adaptare. picior, membru, Basilosaurus, apa + zoom

Balenele descind din mamifere terestre care, treptat, s-au adaptat vietii in apa, reconfigurandu-si anatomia in acord cu cerintele noului mediu de trai. O spectaculoasa reconstituire a unei forme de tranzitie – o balena straveche care avea inca oase ale membrelor – a fost expusa, recent, in Muzeul Universitatii Michigan, SUA.

Fosile de balene cu picioare - care arata modul in care au evoluat aceste mamifere, de la traiul pe uscat la viata exclusiv acvatica - au fost descoperite in numar mare in Egipt, intr-un depozit fosilifer foarte bogat, asa-numita "Vale a Balenelor".

Piesa expusa la Muzeul Universitatii Michigan este o spectaculoasa replica a unei fosile de Basilosaurus isis, o balena primitiva, cu lungimea de 15 metri.

Basilosaurus isis reprezinta o faza destul de avansata in evolutia balenelor, cand membrele se redusesera deja prea mult pentru a mai putea sustine corpul animalului pe uscat.

In Pakistan, insa, au fost descoperite si schelete fosile ale unor "balene amfibii", reprezentand o faza mai timpurie in evolutia grupului; acestea putea inca sa mearga pe uscat, dar intrau adesea in apa pentru a se hrani cu resursele oferite de mediul acvatic.

Sursa: The Register