Home » D:News » Televizorul viitorului nu va transmite doar imagini, ci şi mirosuri!

Televizorul viitorului nu va transmite doar imagini, ci şi mirosuri!

Televizorul viitorului nu va transmite doar imagini, ci şi mirosuri!
Publicat: 19.06.2011
Programele de la televizor din ziua de azi sunt concepute pentru a declanşa emoţiile cu ajutorul simţurilor vizuale şi auditive. Dar cum ar fi dacă ai putea mirosi şi gusta produsele direct de la televizor?

Pe parcursul a doi ani, cercetătorii de la Universitatea
California din San Diego au efectuat un studiu în colaborare cu
Institutul de Tehnologie Avansată Samsung din Coreea de Sud.
Într-un document al conceptului, publicat în revista Angewandte
Chemie, cercetătorii au demonstrat că este posibilă
generarea a mii de mirosuri cu ajutorul unui dispozitiv compact,
suficient de mic pentru a putea fi fixat în spatele
televizorului
.

Jin şi echipa sa de studenţi absolvenţi va utiliza un sistem de
matrice X-Y, cu scopul de a minimiza cantitatea de circuite care ar
fi necesare pentru producerea unui dispozitiv compact ce ar putea
genera orice miros în orice moment. Mireasma vine de la o soluţie
apoasă, cum ar fi amoniacul, ce formează un gaz mirositor atunci
când este încălzit de un fir subţire de metal ce conduce curentul
electric. Soluţia se păstrează într-un compartiment non-toxic,
non-inflamabil, creat din silicon elastomer ce eliberează mirosul
atunci când este deschis.

Chiar daca companiile de televiziune, cele de telefonie mobilă
şi agenţii de publicitate sunt încântate de idee, se pune problema
dacă această nouă tehnologie poate fi pusă în aplicare.

În lipsa unui sistem de matrice X-Y, mii de controloare
individuale ar fi necesare pentru a acoperi gama de mirosuri ale
unui sistem comercial. Prin comparaţie, a utiliza un sistem de
matrice X-Y este echivalentul a 200 de controloare ce ar activa
fiecare dintre cele 10.000 de mirosuri.

Echipa de cercetători de la Universitatea California din San
Diego a testat dispozitivul cu două parfumuri comerciale „Live by
Jennifer Lopez” şi „Passion by Elizabeth Taylor”. În ambele cazuri,
un tester uman a testat mirosurile provenite de la camera de
testare aflată la o distanţă de 30 centimetri. Atunci când
parfumurile au fost schimbate între ele, tester-ul a fost expus la
un miros al boabelor de cafea, practică des întâlnită pentru a
„limpezi” simţul mirosului după o serie de arome testate.

Conceptul de multi-miros a fost iniţiat de grupul de dezvoltare
şi cercetare Samsung, sub conducerea lui Jongmin Kim. Aceştia au
venit la Universitatea California din San Diego cu cererea de a
realiza practic dispozitivul imaginat de ei.

Următorii paşi în cercetare vor include dezvoltarea unui
prototip şi demonstrarea faptului că dispozitivul este unul
suficient de fiabil pentru a elibera mirosuri scalabile în funcţie
de dimensiunile camerei în care este amplasat, luând în calcul
nevoile fiecărui utilizator. De exemplu, dacă o companie
producătoare de parfum îşi doreşte să prezinte un eşantion al unui
nou produs prin intermediul televizorului, este posibil ca
dispozitivul să aibă nevoie de o îmbunătăţire.

Sursa:
Eurekalert

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase