Home » D:News » A fost descoperită planta care îşi îngroapă seminţele

A fost descoperită planta care îşi îngroapă seminţele

Publicat: 25.09.2011
O nouă specie de plantă care literalmente ”îngenunchează” pentru a-şi depune seminţele pe sol, a fost descoperită în pădurile umede atlantice din statul Bahia, situat în nord-estul Braziliei.

Pe baza curioasei sale adaptări, planta a primit inspirata denumire ştiinţifică de Spigelia genuflexa. După ce fructele sunt formate, ramurile pe care cresc acestea se lasă în jos, depozitând capsulele cu seminţe în stratul superficial al solului.

S. genuflexa a fost descrisă în premieră de Alex Popovkin, un botanist amator care a catalogat şi fotografiat peste 800 de specii de plante descoperite pe proprietatea sa din statul Bahia. În eforturile sale de a identifica planta necunoscută semnalată de un prieten, Alex Popovkin a contactat căţiva experţi printre care şi Lena Struwe din cadrul Rutgers University din New Jersey, care s-a deplasat până în Brazilia pentru a studia bizara plantă.

„Această plantă şi-a dezvoltat strania adaptare deoarece trăieşte extrem de puţin, doar câteva luni. Trăieşte în mici grupuri răspândite în junglă. Planta mamă atinge succesul maxim, doar dacă îşi depozitează seminţele direct sub ea, dacă le împrăştie mai departe, acestea ajung în zone cu sol sărac în nutrienţi şi minerale, unde viitoarele plante au şanse minime să crească şi să se dezvolte normal. Noi specii de plante sunt descoperite în fiecare zi, dar multe ne sunt încă necunoscute. Pădurile atlantice din Brazilia au una dintre cele mai mari rate ale biodiversităţii dintre toate ecosistemele din lume”, declară dr. Struve.