Home » D:News » Tyrannosaurus rex era mai mare şi mai rău decât se credea

Tyrannosaurus rex era mai mare şi mai rău decât se credea

Publicat: 13.10.2011
Cel mai celebru dinozaur, impresionantul Tyrannosaurus rex creştea mai repede şi atingea dimensiuni mai mari decât au crezut iniţial primii paleontologi care l-au descris şi l-au reconstituit. Cel puţin acestea sunt ultimele concluzii rezultate în urma unui studiu efectuat de cercetători din cadrul Chicago Field Museum.

Pe baza unor scanere laser şi a simulării computerizate, o echipă de cercetători americani şi britanici au măsurat şi cântărit 5 schelete de T-rex, incluzând aici scheletul femelei Sue, cel mai mare şi mai complet schelet al speciei descoperit până în prezent. Aceştia au concluzionat că Sue ar fi cântărit 9 tone, cu 30% mai mult decât se aşteptau.

Pe baza ultimelor estimări, uriaşul dinosaurian carnivor avea o rată a creşterii şi dezvoltării corporale de două ori mai mare decât a fost estimat până acum atunci cănd era la vărsta adolescenţei, perioadă de timp cuprinsă între 10-15 ani la T. rex.

„Când erau adolescenţi, creşteau cu circa 5 kilograme pe zi. În acea perioadă erau obligaţi să vâneze mai frecvent decât atunci când atingeau matruitatea deplină”, completează profesorul John Hutchinson din cadrul Royal Veterinary College din Londra.

Uriaşul apetit din perioada adolescenţei, alături de voracitatea specifică făceau ca fiecare exemplar de T. rex să aibă nevoie de teritorii de vânătoare foarte mari, motiv pentru care specia sa cuprindea un număr relativ mic de indivizi.

Exploziile de creştere din perioada adolescenţei sunt un indiciu în plus asupra ratei metabolice ridicate, un nou atribut în privinţa faptului că uriaşul carnivor nu ar fi fost deloc o reptilă, iar prin venele sale ar fi circulat sânge cald.
O masă coporală de mari proporţii înseamnă câştigarea forţei în detrimentul agilităţii. Un alt argument în această direcţie este adus de musculatura gambelor lui T-rex, mai slab dezvoltată decât a păsărilor terestre din prezent, ceea ce înseamnă că prădătorul suprem putea atinge viteza de maxim 40 kilometri pe oră.