Home » D:News » Nanotuburile au proprietăţi asemănătoare muşchilor

Nanotuburile au proprietăţi asemănătoare muşchilor

Publicat: 16.10.2011
Nanotuburile realizate din straturi succesive de carbon prezintă proprietatea uluitoare de a se răsuci şi întinde pe măsură ce se contractă. Efectul final este similar cu acţiunea fibrelor musculare din trompele elefanţilor şi tentaculele caracatiţelor.

Pe lângă aceste proprietăţi, nanotuburile se pot răsuci de 1.000 de ori mai mult decât muşchii artificiali. Secretul constă într-un lichid cu capacităţi conductoare care poate fi depozitat în fasciculele de nanotuburi mai subţiri decât un fir de păr uman.

O echipă mixtă de cercetători din Australia, Statele Unite, Canada şi Coreea de Sud, au demonstrat că firele minuscule pot fi răsucite de 600 de ori pe minut, ajungând în aceste condiţii să suporte o greutate de 2.000 de ori mai mare decât cea proprie.

Nanotuburile de carbon au fost recent create de cercetători care le-au „construit” din atomi de carbon ţesuţi în reţea hexagonală.

Prezintă proprietăţi fizice remarcabile, fiind printre altele de 1.000 de ori mai puternice decât fire de oţel de dimensiuni similare.