Home » D:News » Biocomponente pentru computerele viitorului: bacterii şi ADN

Biocomponente pentru computerele viitorului: bacterii şi ADN

Publicat: 23.10.2011
Cercetătorii britanici au demonstrat că pot construi unele dintre componentele de bază ale dispozitivelor digitale din bacterii şi ADN. Studiul are potenţialul de a deschide calea spre o nouă generaţie de dispozitive biologice de calcul.

Dispozitivele digitale se bazează pe „porţi logice”, părţi esenţiale din circuitele de siliciu, fără de care informaţia digitală nu poate fi procesată. Acum, însă, profesorul Richard Kitney şi colegii săi de la Imperial College London au înlocuit aceste componente cu bacterii inofensive şi AND, pe care le pot manipula astfel încât să funcţioneze asemănător cu echivalentele lor electronice.

Astfel, ei au utilizat bacterii E. coli, modificate genetic, pentru a construi un dispozitiv de genul unui întrerupător (cu două stări – închis şi deschis), care trece de la o stare la alta atunci când este tratat cu suibstanţe chimice diferite.

Noile biocomponente sunt modulare, ceea ce înseamnă că ele se pot combina pentru a forma porţi logice diferite, permiţând astfel contruirea unor procesoare biologice mult mai complexe.

Specialiştii speră ca, în viitor, aceste computere să poată fi utilizate pentru monitorizarea stării de sănătate a oamenilor sau a mediului înconjurător. De asemenea, bioprocesoare minuscule ar putea fi inserate în corpul uman pentru a corecta diferite probleme. Dispozitivele ar putea distruge celule canceroase, ar putea elimina depozitele de colesterol de pe pereţii arterelor etc.