Home » D:News » A fost surprins în premieră un asteroid din care se va forma o planetă

A fost surprins în premieră un asteroid din care se va forma o planetă

Publicat: 28.10.2011
Astronomii francezi au anunţat în premieră că au avut rara oportunitate de a identifica şi studia un asteroid care întruneşte toate cerinţele necesare pentru a se transforma pe viitor într-o adevărată planetă.

„Este primul asteroid de acest gen care a fost observat până în prezent. Practic, putem afirma că am avut norocul unic de a fi martorii formării unei noi planete.

Suntem siguri că Lutetia, cum l-am botezat, nu este un asteroid format din resturile unei coliziuni, ci este unul dintre corpurile planetare primitive care datează de la formarea propriului nostru sistem solar”, afirmă Stephane Erard, astronom în cadrul Observatorului din Paris.

Asteroidul a fost detectat cu ajutorul camerelor video speciale şi senzorilor termali şi spectroscopici, în timp ce se deplasa cu viteză printre planetele Marte şi Jupiter.

Lutetia are lungimea de 121 kilometri, înălţimea de 101 kilometri, şi lăţimea de doar 75 kilometri.

Prezintă o suprafaţă complexă, brăzdată de cratere. Vârful său este acoperit cu un strat gros de praf stelar cunoscut sub termenul de regolith. Densitatea sa este de 3. 400 kilograme pe metru cub.