Home » D:News » O modificare genetică ne-ar putea dubla masa musculară

O modificare genetică ne-ar putea dubla masa musculară

Publicat: 12.11.2011
Suprimarea unui factor de reglare din organism ne-ar putea tranforma în super-atleţi cu o putere musculară incredibil de mare, sugerează un nou studiu.

Oamenii de ştiinţă au identificat un regulator care monitorizează evoluţia muşchilor şi le moderează devoltarea. Atunci când acesta a fost înlăturat la câţiva şoareci de laborator, specialiştii au observat că animalele s-au transformat în adevăraţi „atleţi”.

Măsurătorile au confirmat că şoarecii aveau masa musculară de două ori mai mare decât a unui şoarece obişnuit. În cadrul testelor, şoarecii au putut să alerge pe o distanţă de două ori mai lungă decât şoarecii obişnuiţi, prezentând totodată o mai bună rezistenţă la frig.

Mai mult, rezultatele au fost confirmate şi în rândul nematodelor, indicând faptul că acelaşi lucu se întâmplă în cazul mai multor specii, inclusiv a celei umane.

Factorul de creştere NCoR1 influenţează activitatea mai multor gene care inhibă acumularea de ţesut muscular. Specialiştii bănuiesc că el acţionează asupra mitocondriilor, organite celulare cunoscute pentru generarea energiei.

În viitor, medicamentele care suprimă acest regulator ar putea reprezenta baza tratamentelor pentru o gamă largă de afecţiuni, perintre care şi distrofia musculară.

Cu toate acestea, descoperirea naşte unele probleme legate de etică. Este posibil ca suprimarea regulatorului să deschidă calea spre un abuz în lumea sportului, iar dacă blocarea proteinei se va dovedi o metodă sigură pentru om, agenţiile pentru prevenirea antidopingului vor fi obligate să monitorizeze şi acest aspect.

Sursa: UKPA