Home » D:News » Se întâmplă şi la case mai mari: NASA a rătăcit sute de roci spaţiale

Se întâmplă şi la case mai mari: NASA a rătăcit sute de roci spaţiale

Publicat: 11.12.2011
NASA a împrumutat roci spaţiale către laboratoarele de cercetare şi a uitat să le mai ceară înapoi, susţine un nou raport eliberat de Agenţie.

Paul Martin, inspector general la NASA, a emis un raport în care detaliază una din cele mai mari slăbiciuni ale agenţiei. Acesta afirmă că NASA împrumută cu prea mare uşurinţă materiale spaţiale, pentru diverse cercetări, şi uită să le mai ceară înapoi.

Conform raportului, între 1970 şi 2010 au dispărut 517 mostre de roci spaţiale din cadrul centrelor NASA.

Printre ele se numără roci selenare, bucăţi din meteoriţi proveniţi din asteroizi de pe Marte şi Lună, ioni proveniţi din straturile exterioare ale Soarelui, praf din comete, din spaţiul interstelar şi din stratosfera Pământului.

În luna martie a acestui an, 26.000 de mostre erau date cu împrumut. Acestea fac parte dintr-o colecţie ce cuprinde 140.000 de roci selenare, 18.000 de probe provenite din meteoriţi şi 500 de mostre de praf cosmic.

NASA a recunoscut că, numai în 2010, un cercetător a pierdut 18 mostre selenare, iar în 2002, 218 eşantioane de roci lunare şi bucăţi de meteoriţi au fost furate şi înapoiate ulterior.

Mai mult, la începutul acestui an, o rocă selenară a fost descoperită într-o cutie cu suveniruri care i-a aparţinut lui Bill Clinton.

Lucrarea susţine că, în urma unor cercetări, s-a observat că rapoartele NASA erau inexacte şi că oamenii de ştiinţă luau mai multe roci decât aveau nevoie pentru cercetări, uitând să le înapoieze la timp.

Pentru a pune capăt acestei risipe, NASA promite că va implementa un nou sistem prin care să verifice periodic inventarul rocilor.

Srsa: AFP