Home » D:News » Apocalipsa vine de unde te aştepţi cel mai puţin

Apocalipsa vine de unde te aştepţi cel mai puţin

Publicat: 13.12.2011
Uitati despre criza apei şi a alimentelor, deşertificarea accelerată, riscurile unui război atomic, ciocnirea cu vreun asteroid, sau alte scenarii apocaliptice. Suntem mai aproape ca niciodată de sfârşitul vieţii pe Terra. Cercetătorii avertizează în privinţa înregistrării unui nivel extrem de crescut al metanului eliberat în Oceanul Arctic în urma topirii calotei glaciare, fenomen provocat de încălzirea globală.

Scala şi volumul pierderilor de metan (un gaz de 20 de ori mai toxic decât dioxidul de carbon) a îngrijorat peste măsură o echipă de cercetători ruşi care supraveghează de 20 ani, platforma oceanică din estul arctic al Siberiei.

Într-un interviu exclusiv acordat cotidianului The Independent, Igor Semiletov, cercetător delegat în zonă de către prestigioasa Academie de Ştiinţe din Rusia, a declarat că nu a mai văzut niciodată o asemenea masă de metan eliberată continuu din permafrostul siberian şi de sub calota arctică.

Cercetătorii estimează că sub calota glaciară arctică sunt blocate sute de milioane de tone de metan. Cea mai mare temere a specialiştilor se referă la dispariţia completă a calotei glaciare în decursul verilor următoare, precum şi la creşterea fără precedent a temperaturilor medii, fenomene care vor duce la topirea permafrostului siberian şi la eliberarea instantanee în atmosferă a milioanelor de tone de metan, situaţie care va provoca o schimbare rapidă şi severă a climei planetei.

Dr. Semiletov a publicat în anul 2010 un raport conform căruia emisiile de metan din regiune atingeeau cifra de 8 milioane de tone anual, dar datele obţinute în ultima expediţie întreprisă de vasul de cercetări Academician Lavrentiev, sugerează cifre cu mult mai mari.