Home » D:News » Noile baterii din hârtie reciclată vor ajuta la salvarea mediului

Noile baterii din hârtie reciclată vor ajuta la salvarea mediului

Publicat: 18.12.2011
Gigantul electronic Sony a prezentat o tehnologie care generează energie electrică folosind hârtie mărunţită.

Oficialii niponi au rugat copiii prezenţi la Târgul de mediu din Tokyo să pună hârtie într-un amestec de apă şi enzime, să agite conţinutul şi să aştepte câteva minute până când lichidul devenea o sursă de electricitate ce alimenta un ventilator.

„Este acelaşi mecanism folosit de termite. Acestea mănâcă lemn care, ulterior, este transformat în energie”, a declarat Chisato Kitsukawa, PR manager al Sony.

Acest exemplu face parte din planurile Sony de a dezvolta o baterie alimentată de zahăr.

Scopul invenţiei este acela de a transforma glucoza în energie electrică. Hârtia mărunţintă utilizată în cadrul demonstraţiei conţine celuloză, un lanţ lung de molecule de glucoză. Enzimele au fost utilizate pentru a rupe aceste lanţuri de glucoză. Ulterior, zahărul rezultat era procesat de un alt grup de enzime care produc ioni de hidrogen şi electroni.

Electronii astfel rezultaţi trec printr-un circuit extern şi produc electricitate, în timp ce ionii de hidrogen se combină cu oxigenul din aer pentru a crea apă.

Tehnologia prezentată de Sony este încă departe de a fi pusă pe piaţă, întrucât cantitatea de energie rezultată din aceste procese este mică. Conform reprezentanţilor companiei, cu aceste baterii am putea asculta muzică la un MP3 player, însă nu ar fi suficient de puternice pentru a înlocui, în general, bateriile utilizate în mod obişnuit astăzi.