Home » D:News » Peştele fără faţă şi creier se numără printre cele 15 specii rare găsite în Atlantic

Publicat: 30.12.2011
Una din cele mai uimitoare 15 specii rare subacvatice, descoperite anul acesta, este un peşte fără creier şi fără faţă.

Un mic peşte numit Amphioxus, considerat de guvernul scoţian ca fiind pe cale de dispariţie, a fost găsit în Tankerness, Orkney. Peştele are o coardă dorsală despre care se crede că a reprezentat o caracteristică pe care au avut-o primele animale şi care a stat la baza dezvoltării coloanei vertebrale.

De asemenea, în apropierea insulelor Small au fost descoperite midii gigantice, cu cochilii de până la 48 de centimetri.

Peste 100 de midii din specia Atrina fragilis a fost găsite în jurul insulelor, acest lucru indicând că în zonă se găsesc cele mai concentrate populaţii de peşti din apele Marii Britanii.

Despre aceste scoici se crede că ar avea un byssus auriu asemănător cu părul uman, atât de fin încât poate atrage şi un singur fir de nisip. (Byssus-ul reprezintă acele „fire” cu care unele scoici se fixează de substrat.)

Şi în Caithness a fost găsit cel mai mare banc de midii Modiolus modiolus. Specia, în galeză, poartă numele de „Clabbydhhu”, care se traduce drept „gurile negre enorme”. Acestea sunt nişte moluşte care cresc greu, dar care pot atinge vârsta de 50 de ani. Despre ele se crede că ar stabiliza fundul mâlos al mării, asigurând astfel un ecosistem pentru restul speciilor.

Studiul a analizat o suprataţă acvatică de 2000 de kilometri pătraţi şi a scos la iveală existenţa unor bancuri de animale marine precum Limaria hians, o specie cu 10 braţe asemănătoare unor pene.

Acum, guvernul scoţian a declarat că descoperirile lărgesc cunoştinţele în legătură cu biodiversitatea marină. „Într-o epocă în care terenurile au fost deja cartografiate şi cercetate, este uimitor cât de multe descoperiri se mai pot face în oceane”, a mărturisit secretarul de stat pe probleme de mediu, Richard Lochhead.