Home » D:News » Erupţia solară de Crăciun a atins deja Terra

Erupţia solară de Crăciun a atins deja Terra

Publicat: 29.12.2011
Telescopul NASA Solar-Terrestrial Relations Observatory a detectat pe data de 25 decembrie, anul curent, o intensificare neobişnuită a activităţii solare. Exploziile solare s-au concretizat însă într-o uriaşă ejecţie coronală de masă (CME) al cărei efect a atins recent planeta noastră.

Conform tuturor estimărilor astronomilor americani, fluxul de particule rezultat din CME a atins deja planeta noastră încă din decursul zilei de ieri, 28 decembrie 2011.

Depinzând de orientarea câmpului geomagnetic al Terrei, fluxul de masă coronală va produce unele shimbări în cadrul aurorelor boreale.

„Există 20-40% şanse de declanşare a unor furtuni electromagnetice; prin urmare, oamenii care trăiesc la latitudini mari au şanse să vadă aurore boreale magnifice”, declară Tony Philips din partea NASA.

Când fluxul de particule rezultat în urma unei explozii solare atinge Terra, câmpul electromagnetic al planetei noastre le respinge. Cu cât este mai puternică furtuna geomagnetică declanşată de impact, cu atât mai mult particulele penetrează atmosfera.

În timpul grandiosului fenomen, „ploaia” de particule se concentrează în special deasupra zonelor polare. Interacţiunea dintre particulele soalre şi moleculele din atmosfera noastră generează lumina caracteristică aurorelor boreale.