Home » D:News » Savanţii britanici au reuşit să facă să leviteze o… muscă!

Savanţii britanici au reuşit să facă să leviteze o… muscă!

Publicat: 04.01.2012
Pentru prima dată în istorie, a fost experimentată cu succes, în condiţii de laborator, levitaţia unor insecte - în cazul de faţă, muşte.

Uluitoarea tehnică, cunoscută sub termenul ştiinţific de „levitaţie diamagnetică”, permite apei şi substanţelor organice să devină fără greutate atunci când se întrunesc unele condiţii specifice de laborator.

Rezultatele studiului au fost publicate în premieră în Journal of the Royal Society Interface.

„Levitaţia diamagnetică ne-a permis să menţinem un control ridicat al condiţiilor fizice ale experimentului nostru. Pe lângă acest aspect, levitaţia diamagnetică ne-a ajutat să descoperim modalitatea în care alterarea gravitaţiei efective ajunsese să fie o cauză a comportamentului anormal al muştelor.

Cele 4 miliarde ani de evoluţie a vieţii pe Terra au dus la adaptarea tuturor organismelor vii la condiţiile gravitaţiei terestre. Aici, cu ocazia experimentului nostru încheiat cu succes, am evidenţiat influenţa levitaţiei diamagnetice asupra organismelor vii de pe Terra şi am comparat rezultatele cu cele obţinute în cazul experimentării imponderabilităţii din spaţiul cosmic. Materialele cu proprietăţi diamagnetice sunt respinse de câmpurile magnetice, în timp ce materialele cu puternice proprietăţi magnetice, precum fierul, sunt puternic atrase de câmpul magnetic.

Forţa diamagnetică are proprietatea de a echilibra greutatea obiectului care levitează şi funcţionează chiar la nivel molecular, la fel cum forţa centrifugă echilibrează forţa gravitaţională asupra unui obiect de pe orbita Terrei.”, declară profesorul Richard Hill, conducătorul experimentului efectuat de un grup de cercetători din cadrul Universităţii din Nottingham.

Cercetătorii au reuşit experimentul după ce au suspendat câteva musculiţe de oţet în fluxul unui puternic câmp magnetic.

Câmpurile magnetice au fost folosite în alte experimente şi studii pentru a induce levitaţia unor fragmente de material organic, precum şi a unor mărunte organisme vii microscopice şi chiar a a unei broaşte vii.

Sursa: Google News