Home » D:News » O nouă specie de primate a fost descoperită în Madagascar

O nouă specie de primate a fost descoperită în Madagascar

Publicat: 09.01.2012
O echipă de cercetători din Germania şi Madagascar a descoperit o nouă specie de primate în estul Madagascarului, în pădurea Sahafina, silvă ce nu a mai fost studiată până acum.

Numele speciei recent descoperite este Microcebus gerpi sau lemurianul-şoarece Gerp. Acesta a primit numele de Gerp în cinstea organizaţiei de cercetare GERP (Groupe d’Étude et de Recherche sur les Primates de Madagascar) din Madagascar. Mai mulţi cercetători ai acestui institut au vizitat pădurea Sahafina în 2008 şi 2009 pentru a inventaria speciile de lemurieni ce trăiesc acolo.

Aceştia au capturat numeroşi lemurieni-şoarece, pe care i-au măsurat, fotografiat şi de la care au recoltat ţesuturi pentru a efectua studii genetice, înainte de a-i elibera înapoi în sălbăticie. Profesorul Ute Radespiel de la Institutul Zoologic de la Universitatea de Medicină Veterinară din Hanovra a analizat mostrele recoltate de cercetători şi a confirmat că animalele din pădurea Shaafina aparţin unei specii noi de lemurieni nocturni.

„Am fost surprinşi de această descoperire. Pădurea Sahafina se găseşte la doar 50 de kilometri de Parcul Naţional Mantadia, în estul Madagascarului, unde trăieşte o altă specie, mult mai mică, de lemurian – lemurianul-şoarece Goodman. Noua specie descoperită aparţine unui grup mai mare de lemurieni-şoarece, cântărind 66 de grame, fiind un veritabil «gigant» în comparaţie cu lemurianul Goodman, care cântăreşte doar 44 de grame”, a declarat profesorul Radespiel.

Cercetătorii afirmă că specia de lemurian proaspăt descoperită trăieşte doar în pădurile din estul Magadascarului. Habitatul lor se reduce de la an la an din cauza defrişării constante, astfel că supravieţuirea acestei specii este în pericol.

În ultimul deceniu, peste 40 de specii de lemurian au fost descrise de cercetători. În Madagascar trăiesc mai bine de 100 de specii de lemurian, fiind singurul loc de pe Terra în care lemurienii trăiesc în sălbăticie.

Sursă: ScienceDaily şi MongaBay