Home » D:News » O specie de ţestoasă gigant a fost redescoperită la 150 de ani de la „dispariţie”

Publicat: 10.01.2012
O specie de ţestoasă gigant despre care se credea că a dispărut acum 150 de ani a fost redescoperită. Se pare că ţestoasa şi-a schimbat pur şi simplu „reşedinţa”, trăind acum pe ţărmul nordic al insulei Isabela din arhipelagul Galapagos.

O analiză genetică publicată în jurnalul Current Biology arată că genomul ţestoaselor din zonă prezintă urme din ADN-ul acestei specii dispărute de mult timp, Chelonoidis elephantopus. Ţestoasele analizate sunt un amestec între C. elephantopus şi o altă ţestoasă gigant din zonă, C. becki. Chiar dacă cercetătorii nu au descoperit încă un exemplar pur de C. elephantopus, aceştia afirmă că aceste ţestoase trebuie să existe prin zonă, ca urmare a datelor ADN.

Este pentru prima dată când o specie este redescoperită prin tehnica analizei „amprentelor” genetice lăsate în genomul urmaşilor hibrizi.

„Acest studiu subliniază importanţa pe care colecţiile deţinute de muzee o au în facilitarea noilor descoperiri”, afirmă coautorul cercetării, Ryan Garrick. „În acest caz, am putut să extragem ADN din oasele de ţestoasă colectate acum multe zeci de ani, folosind apoi acest ADN pentru a caracteriza genomul exemplarelor pure de C. elephantopus„, a adăugat Garrick.

Cercetătorii au luat probe de sânge de la 1.600 de ţestoase de pe insula Isabela din arhipelagul Galapagos, comparându-le apoi cu o bază de date genetice ale speciilor de ţestoase existente şi dispărute. În cadrul acestui proces, cercetătorii au detectat semnătura genetică a speciei „dispărute” C. elephantopus în 84 dintre ţestoasele analizate, ceea ce înseamnă că unul dintre părinţii acestora este un membru al acestei specii.

Garrick speră că tehnica folosită de el pentru acest studiu poate fi folosită pentru redescoperirea şi altor specii despre care se crede că au dispărut. Un potenţial candidat este o altă specie de ţestoasă gigant, C. abingdoni, din Insula Pinta.

Sursa: MSNBC