Home » D:News » Mai valoroşi decât aurul – meteoriţii de pe Marte

Mai valoroşi decât aurul – meteoriţii de pe Marte

Publicat: 20.01.2012
Aproape 7 kilograme de meteoriţi marţieni au căzut în Maroc, anul trecut în luna iulie, susţin oamenii de ştiinţă.

Este pentru a cincea oară în istorie când, în urma unei ploi de meteoriţi, oamenii de ştiinţă au putut identifica bucăţi de roci provenite de pe Planeta Roşie.

Pentru oamenii de ştiinţă, această ploaie de meteoriţi a fost o adevărată binecuvântare, din moment ce, până în prezent, nicio navă spaţială nu a putut colecta probe de pe Marte pentru a le aduce pe Terra. Fiind extrem de rare, rocile de pe Marte valorează de 10 ori mai mult ca aurul.

Ploaia de meteoriţi a fost observată în luna iulie 2011, de localnicii din regiunea Oued Drâa din estul oraşului Tata din Maroc, dar abia în octombrie nomazii au început să găsească fragmente de rocă.

În urma testelor chimice efectuate de oamenii de ştiinţă ,s-a constat că rocile provin de pe Marte. Experţii sunt de părere că, acum câteva milioane de ani, un corp ceresc de dimensiuni mari a lovit Planeta Roşie. În urma coliziunii, fragmente de rocă au fost aruncate în spaţiu, iar o parte dintre acestea au ajuns şi pe Pământ.

Patru universităţi au reuşit să obţină bucăţi de rocă de pe Marte, colectate din Maroc, însă mare parte dintre ele au fost cumpărate de oameni de afaceri şi colecţionari. Dealerul Darryl Pitt, de exemplu, vinde bucăţile de meteoriţi, pe situl propriu. Un gram de astfel de rocă ajunge să coste de la 375 la 650 de dolari.

Sursa: The Register