Home » D:News » Şerpii constrictori simt bătăile de inimă ale prăzilor

Şerpii constrictori simt bătăile de inimă ale prăzilor

Publicat: 23.01.2012
Cercetătorii americani au descoperit că şerpii constrictori - cei care îşi ucid prada prin încolăcire şi sufocare, şi nu prin intermediul muşcăturii veninoase-, au capacitatea de a simţi momentul în care inima victimei şi-a încetat bătăile. După ce au simţit că prada a murit, şerpii constrictori îşi slăbesc întotdeauna strânsoarea.

Această specializare este una esenţială pentru şerpi, deoarece echilibrează perfect nevoia de a se hrăni a unui animal cu sânge rece, cu nevoia de a-şi conserva energia. Cu alte cuvinte, dacă şerpii ar strânge prada chiar şi după moartea acesteia, ar pierde astfel cantităţi mari de energie, foarte greu de recuperat pentru nişte animale cu sânge rece, cum sunt aceste reptile.

O echipă de herpetologi condusă de dr. Scott Boback din cadrul Dickinson College, SUA,. a demarat un experiment care a implicat mai mulţi şobolani de laborator şi un şarpe boa, unul dintre cei mai cunoscuţi şerpi constrictori.

Cercetătorii au implantat perne cu apă în carcasele şobolanilor morţi. Pernele cu apă au fost echipate cu mini-pompe de presiune, iar cadavrele şobolanilor au fost prevăzute cu senzori de presiune. Când cercetătorii au continuat să simuleze bătăile inimii prin imprimarea unui ritm pompelor cu apă, şarpele continua să strângă, ca şi cum ar fi fost în plin proces de ucidere a prăzii.

Când herpetologii au încetat orice fel de presiune asupra pompelor din şobolani, şarpele şi-a slăbit instantaneu strânsoarea de fiecare dată.