Home » D:News » Un experiment cu neutroni va arăta dacă există mai multe universuri

Un experiment cu neutroni va arăta dacă există mai multe universuri

Publicat: 25.01.2012
Cercetătorii au lansat de acum mulţi ani ipoteza că universul în care trăim nu ar fi singurul existent. Acum, un cercetător de la Universitatea din Namur, Belgia, a conceput un experiment prin care va putea explora existenţa altor universuri.

Echipa de cercetători condusă de Michael Sarrazin intenţionează să studieze neutronii, urmând să observe dacă aceştia „sar” dintr-un univers în altul, demonstrând astfel existenţa celorlalte universuri.

Pentru a efectua acest experiment, cercetătorii vor captura neutronii într-un recipient virtual, creat cu ajutorul unor câmpuri magnetice. Acest lucru va fi posibil după ce oamenii de ştiinţă vor aduce temperatura neutronilor la un nivel foarte scăzut, lucru ce reduce viteza cu care aceştia se deplasează.

În recipientul virtual creat de cercetători, neutronii se vor mişca suficient de încet pentru a putea fi urmăriţi. Aceştia se vor ciocni de „pereţii” recipientului virtual, însă numărul ciocnirilor se va reduce pe măsură ce neutronii se dezintegrează.

În aproape fiecare experiment efectuat, neutronii se dezintegrează mai rapid decât este preconizat de oamenii de ştiinţă. Cercetătorii afirmă că este posibil ca acest lucru să se petreacă deoarece neutronii nu se dezintegrează, ci sar, de fapt, în alt univers.

Sarrazin şi colegii săi urmează să analizeze datele obţinute de experiment, studiind ritmul în care neutronii se dezintegrează. Conform datelor de până acum, probabilitatea ca un neutron să sară în alt univers este extrem de mică, de 1 la 1 milion.

Cercetătorii afirmă că va dura un an până când experimentul va oferi primele rezultate concrete care să permită acestora să afirme cu certitudine că există mai multe universuri.