Home » D:News » O inimă de mătase: a fost creat ţesutul care are la bază mătasea naturală

O inimă de mătase: a fost creat ţesutul care are la bază mătasea naturală

Publicat: 31.01.2012
Oamenii de ştiinţă de la Institutul Max Planck pentru Studiul inimii şi al Plămânilor din Bad Nauheim, Germania, au creat un ţesut cardiac artificial folosind mătase naturală.

Pentru că regenerarea ţesutului cardiac uman este un proces extrem de dificil, experţii au dispus celule de muşchi cardiac pe o structură tridimensională, realizată din mătasea produsă de o specie tropicală de viermii de mătase (Antheraea mylitta).

În colaborare cu o echipă de cercetători indieni, oamenii de ştiinţă au produs un disc, de mărimea unei monede, dintr-un cocon de mătase. Coautorul studiului, Chinmoy Patra, susţine că fibra de mătase are mai multe avantaje faţă de restul materialelor care au fost testate în laborator.

„Suprafaţa dispune de structuri de proteine care facilitează adeziunea celulelor musculare de la nivelul inimii. De asemenea, materialul este mai dens decât altele testate de noi… Comunicarea dintre celule a fost intactă, iar ţesutul creat a s-a contractat în acelaşi ritm cu cel natural, pe o perioadă de 20 de zile”, a declarat Felix Engel, coordonatorul proiectului.

Pentru moment, oamenii de ştiinţă au utilizat doar celule prelevate de la şobolani, iar problema obţinerii unui număr suficient de celule umane este încă de actualitate.

Cu toate acestea, Engel sugerează că ar fi posibil ca procesul să funcţioneze având la bază celulele stem ale unui pacient. În acest fel s-ar evita orice fel de respingere din partea organismului.

Sursa: IBTimes