Home » D:News » Aegisuchus: un nou strămoş al crocodililor (VIDEO)

Aegisuchus: un nou strămoş al crocodililor (VIDEO)

Publicat: 06.02.2012
Un paleontolog din cadrul Universităţii din Missouri a descoperit o nouă specie de crocodil preistoric. Reptila dispărută a primit porecla de ”Crocodilul cu armură”, pe baza plăcilor osoase de mari dimensiuni care-i acopereau capul. Descoperirea sa aduce oamenilor de ştiinţă noi date şi informaţii cu privire la evoluţia şi salvarea de la dispariţie a speciilor de crocodili din prezent.

„Aegisuchus witmeri, cum a fost denumit ştiinţific, crocodilul cu armură, este cel mai îndepărtat strămoş al crocodilienilor, descoperiţi în Africa. Pe lângă sescoperirea fosilelor sale, am realizt că strămoşii crocodilienilor aveau o biodiversitate a speciilor mult mai mare decât cea estimată de oamenii de ştiinţă până în prezent”, declară Casey Hollyday, co-cercetător şi profesor de anatomie în cadrul MU School of Medicine.

Crocodilul cu armură este cea mai nouă specie de crocodil descoperită până în prezent, care a trăit în perioada Cretacicului târziu, adică acum aproximativ 95 milioane ani. Perioada de timp face parte din Era Mezozoică, cunoscută sub expresia de Vremea Dinozaurilor, cu toate că, pe baza numeroaselor descoperiri recente, unii paleontologi se referă la această perioadă denumind-o Vremea Crocodilienilor.

Aegisuchus a fost identificat şi catalogat drept specie nouă după descoperirea unui craniu fosilizat în Maroc, craniu deţinut în prezent de Muzeul Royal Ontario din Toronto. Pe baza analizării urmelor de vase de sânge de pe oasele craniului, cercetătorii au stabilit că acest crocodilian avea o structură cornoasă deasupra capului, care avea forma aproximativă a unui scut. Şanţurile şi excrecenţele osoase de pe scut indică o circulaţie sangvină puternică, fapt nemaiîntâlnit la o specie de crocodil.

Cercetătorii susţin că formaţiunea osoasă avea rol principal de atribut sexual secundar, folosit la atragerea perechii, intimidarea rivalilor. De asemenea, scutul putea avea rolul unui organ termo-reglator care controla temperatura craniului crocodilului.

Sursa: MU News Bureau