Home » D:News » Hamburger-ul din carne „crescută” în laborator va fi gata în acest an

Hamburger-ul din carne „crescută” în laborator va fi gata în acest an

Publicat: 20.02.2012
Oamenii de ştiinţă olandezi de la Universitatea din Maastricht au folosit celule stem pentru a crea fîşii subţiri de carne de vită, ce pot fi utilizate pentru producerea hamburgerilor.

Scopul acestei cercetări este acela de a obţine carne printr-o metodă mai eficientă decât creşterea animalelor, care are o eficienţă scăzută (cca. 15%) şi afectează puternic mediul înconjurător. Prin această metodă, eficienţa ar putea ajunge la 50%.

Conform declaraţiilor prof. Mark Post, conducătorul proiectului, utilizarea cărnii sintetice ar putea reduce impactul ambiental al producţiei de carne cu până la 60%.

Cercetătorii au reuşit să obţină în laborator fâşii subţiri de ţesut muscular, cu lungimea de cca. 2 cm, lăţimea de 1 cm şi grosimea de 1 mm. Bucăţile au culoarea albă şi arată oarecum ca fâşiile de calamar.

Amestecându-le cu sânge şi grăsime obţinută, de asemenea, în laborator, vor rezulta hamburgeri sintetici, pe care cercetătorii intenţionează să îi obţină până la sfârşitul acestui an.

Gustul este, deocamdată, fad, iar cercetătorii afirmă că mai au de lucru pentru a obţine o carne cu aromă corespunzătoare. Apoi, e necesară rafinarea metodei pentru a spori randamentul.

Unii oameni de ştiinţă consideră că fabricarea cărnii sintetice este o alternativă sustenabilă la creşterea animalelor, mai ales în condiţiile în care cererea de alimente creşte mereu. Se estimează că, în următorii 50 de ani, producţia de alimente va trebui să se dubleze, pentru a face faţă cererii generate de creşterea populaţiei planetei, în condiţiile în care schimbările climatice, lipsa apei şi urbanizarea crescândă vor face tot mai dificilă obţinerea hranei.

Alţi specialişti sunt, însă, îngrijoraţi de conţinutul de substanţe antibiotice şi antifungice care vor trebui utilizate pentru a asigura conservarea acestei cărni sintetice şi cred că problema ar putea fi soluţionată mai degrabă prin reducerea consumului de carne în rândul populaţiei ţărilor dezvoltate.