Home » D:News » Sonda Cassini va explora o luna a lui Saturn in 2008

Sonda Cassini va explora o luna a lui Saturn in 2008

Publicat: 02.08.2007
Sonda americana Cassini va survola, in martie 2008, Enceladus, una dintre lunile lui Saturn, si va traversa un ghetar gigantic, transmite AFP.

Potrivit acestui proiect, Cassini va efectua a treia survolare la altitudinea de 30 de kilometri, de sase ori mai aproape fata de precedenta trecere din 2005. Survolarea la distanta mica va permite sondei sa treaca direct pe deasupra gheizerului de gheata din regiunea polului sud al satelitului Enceladus, a declarat James Green, responsabil al diviziei planetare din cadrul NASA.

Cercetatorii considera ca ghetarul de pe luna lui Saturn este format in proportie de 90% din cristale de gheata, care ar putea contine si metan si amoniac.
"Aceasta misiune este extrem de provocatoare pentru ca sonda Cassini nu a fost conceputa pentru a face acest lucru, dar ar trebui sa reuseasca fara probleme in acest demers", a spus Alan Stern, director asociat al NASA pentru misiuni stiintifice.

"Trebuie sa patrundem in interiorul gheizerului, sa analizam materialele pe care le contine si sa ii determinam originea", a adaugat el.

Stern a precizat ca "Jet Propulsion Laboratory" al NASA evalueaza actualmente riscurile pentru Cassini si isi va prezenta concluziile inainte de finele anului.
Daca proiectul obtine avizul pozitiv, instrumentele cele mai fragile ale sondei vor fi orientate intr-o directie din care sa se evite atingerea lor de cristalele de gheata ale gheizerului.

Lansata in 1997, sonda Cassini-Huygens este prima misiune spatiala consacrata explorarii planetei Saturn. (MEDIAFAX)