Home » D:News » Acum 13.000 de ani, Pământul a fost lovit de o cometă

Acum 13.000 de ani, Pământul a fost lovit de o cometă

Publicat: 08.03.2012
Controversata teorie conform căreia, în perioada Dryasului Recent, o cometă sau un asteroid a lovit Pământul, este susţinută de noi dovezi.

Susţinătorii teoriei afirmă că, acum 13.000 de ani, un corp ceresc a pătruns în atmosfera planetei noastre, determinând apariţia unei perioade dominate de temperaturi foarte scăzute, numită Dryas Recent.

Deşi teoria a fost lansată în 2007, acum oamenii de ştiinţă au găsit, în lacul Cuitzeo din Mexic, un loc care prezintă semnele unui asemenea impact. Aici au fost observate formaţiuni de roci topite numite sferule şi diamante microscopice care s-ar fi putut forma doar la temperaturi extrem de ridicate. De-a lungul timpului, situri semănătoare au mai fost găsite în SUA, Canada, Rusia, Siria şi în câteva locuri din Europa. În toate locaţiile, dovezile au fost păstrate sub un strat de rocă ce a început să se depună acum 12.900 de ani.

De asemenea, evenimentul pare să nu fi fost unic. Oamenii de ştiinţă cred că un corp ceresc a explodat deasupra Siberiei în 1908, distrugând o pădure ce se întindea pe 2000 de kilometri. Evenimentul a rămas cunoscut sub denumirea de Fenomenul Tunguska.

Dacă o cometă, care călătorea spre Pământ cu o viteză de 50 de kilometri pe secundă, ar fi intrat în atmosfera planetei noastre, atunci ea ar fi creat o străfulgerare puternică, a cărei temperatură ar fi ajuns la 2200 de grade Celsius. Pe lângă faptul că ar fi topit rocile de pe sol, asemenea temperaturi ar fi avut un impact catastrofic asupra multor forme de viaţă de pe Terra.

Acum 12.900 de ani, când se presupune că a avut loc evenimentul, pe Pământ tocmai începea o glaciaţiune. Dovezile indică faptul că, în urma acestui eveniment climatic, multe animale de dimensiuni mari, precum mamuţii şi felinele cu colţii-pumnal nu au supravieţuit. Unii oameni de ştiinţă susţin şi faptul că, la sfârşitul glaciaţiunii, s-a observat un declin al populaţiei umane în America de Nord. Deşi cercetătorii nu pretind că impactul unei comete ar fi putut produce schimbările climatice din acea perioadă, ei spun că, în mod cert, evenimenul a avut un impact major asupra planetei noastre.