Home » D:News » În Africa va fi înfiinţată cea mai mare arie protejată terestră din lume

În Africa va fi înfiinţată cea mai mare arie protejată terestră din lume

Publicat: 19.03.2012
Întinzându-se pe teritoriile a cinci state - Botswana, Angola, Namibia, Zambia şi Zimbabwe – noua arie protejată va avea o suprafaţă de 440.000 de kilometri pătraţi, o dată şi jumătate cât suprafaţa României.

Aria de Conservare Transfrontalieră Kavango Zambezi (KAZA) va include 36 de rezervaţii, plus teritorii din jurul acestora, şi va cuprinde, printre alte obiective protejate, de importanţă deosebită, Cascada Victoria (una dintre cele mai mari cascade ale lumii) şi Delta Okavango (foto), din Botswana, o zonă umedă care adăposteşte sute de specii de păsări şi numeroase alte animale, precum crocodili şi multe specii de mamifere africane.

În interiorul KAZA (care este, practic, un sistem de rezervaţii legate între ele) există 600 de specii de plante şi peste 3000 de specii de păsări; de asemenea, aici trăiesc 44% dintre elefanţii din Africa, precum şi populaţii de lei, leoparzi, hiene, rinoceri, babuini, câini sălbatici africani etc.

Protejarea naturii în acestă regiune va fi o sarcină dificilă, atât din cauza suprafeţei mari a KAZA, cât şi datorită creşterii necontenite a populaţiei umane, WWF estimând că 1,5 milioane de oameni depind de resursele aflate în interiorul ariei de conservare.

Totuşi, există speranţa că înfiinţarea sistemului de rezervaţii va duce la redeschiderea uneor rute de migraţie pentru animale şi va stimula cooperarea transfrontalieră pentru protejarea unor specii vulnerabile.