Home » D:News » Prezenţa oamenilor umple spaţiile închise cu bacterii

Prezenţa oamenilor umple spaţiile închise cu bacterii

Autor: Maria Olaru 04.03.2012
Prezenţa oamenilor umple spaţiile închise cu bacterii
Simpla prezenţă a unei persoane într-o cameră poate genera 37 de milioane de bacterii pe oră, relevă un nou studiu efectuat de cerectătorii de la Universitatea Yale.

„Trăim într-o supă microbiană iar ingredientele principale sunt propriile noastre microorganisme….Praful de pe podea se dovedeşte a fi principala sursă de bacterii pe care o respirăm”, a declarat Jordan Peccia, coordonatorul studiului.

Multe studii anterioare au măsurat şi analizat varietatea de microbi prezenţi în spaţiile în care trăim zi cu zi, dar acesta este primul care cuantifică cât de mult afectează prezenţa unei singure persoane nivelul de particule biologice din aerul dintr-o încăpere.

Echipa de cercetători a măsurat şi analizat particulele biologice din interiorul unei singure săli de curs. Studiul s-a întins pe 8 zile, dintre care patru în care încăperea a fost ocupată periodic şi alte patru în care ea a rămas goală. În tot acest timp, ferestrele şi uşile au fost închise, iar sistemul de încălzire şi ventilare a funcţionat la un nivel normal.

În urma observaţiei s-a constat că prezenţa oamenilor a fost asociată cu o creştere substanţială a concentraţiei de bacterii şi fungi, de diferite dimensiuni, din aer. Gradul de ocupare a încăperii a determinat apariţia fungilor de mari dimensiuni şi a particulelor de bacterii de dimensiuni medii. Dimensiunile bacteriilor şi ale fungilor sunt importante, deoarece afectează gradul la care acestea se filtrează şi recirculă prin aer.

S-a constatat că 18% din totalitatea emisiilor bacteriene din încăpere proveneau de la oameni. Din cele 15 cele mai abundente tipuri de bacterii identificate în sală, 4 erau asociate în mod direct cu oamenii, inclusiv cea mai abundentă, care se găseşte la nivelul pielii umane. Cercetătorii au declarat că cea mai mare cantitate de microorganisme este reţinută de mochetă şi covoare, dar că asta nu înseamnă că trebuie să le eliminăm din încăperi, având în vedere că doar aproximativ 0,1% din bacteriile acestea sunt infecţiose.

Totuşi, înţelegerea conţinutului şi dinamicii particulelor biologice din aerul încăperilor este utilă pentru conceperea unor noi modalităţi de îmbunătăţire a calităţii aerului atunci când este necesar. De asemenea, creatorii studiilor au adăugat că bolile infecţioase se transmit în spaţii închise, adăugând că americanii îşi petrec 90% din timp în clădiri.

Sursa: Yale News